Her favourit is gone. I´m the one to blame. Lingonberrytoe is the best and accept that Gonki now is a bussdriver. But she mention him everyday...

Jag har glömt berätta för er att Monki är borta. Jag glömde honom på bussen när Lingontå krängde och gnällde. Precis när jag gick av tänkte jag - jag borde slagit ett öga där vi satt och sen Monki nej nej nej. Jag grät en skvätt när vi kom hem till herrn i huset. Men Lingontån är så stark och förstår när jag säger - Förlåt jag glömde Monki på bussen och jag vet inte om han kommer tillbaka, kanske har han blivit busschafför. Gonki Buss säger hon nu och hon har slutat ropa hans namn om natten. Jag hoppas fortfarande att han ska hitta hem. Jag saknar honom!

10 comments:

annapernilla said...

så synd! jag har också varit med om att tappa gosedjur:( Hoppas han tycker om att köra buss.
Söta är ni i allafall:)

Fröken Blund said...

så himla fin Monki...blir lite tårögd. men fa 17. klart han kör buss. i rastafari-hatt och reagge på radion...vänlig mot alla. sjunger högt o fint...

Fine Little Day said...

Å nej. Oj, busschaufför vad fint :)

Therese said...

Ring bussbolaget, han ligger säkert där på deras hittatlager och väntar på att bli hämtad!

med nål och tråd said...

Näj!
Men gör som Therese säger, det finns snälla människor som lämnar in upphittade gosedjur och andra grejer

Sofia said...

Åh vad trist men busschaufför är ju inte det sämsta! Hoppas han hittar hem igen :-)

at Hanna said...

Men, Sara du är så fin mamma!

hanna-happenings said...

oj vilken sorg! Vi har tappat zebra två gånger men hittat.(orkar inte tänka på hur det skulle gå utan zebra... uäääh)
Ring hittegods, men det finns även en facebooksida som heter Lost, found, wanted i Malmö. Skriv upp honom där.

mette / ungt blod said...

Oh no!! those kinds of things always happen -but cool if Monki got a job -we need more cuddly bus-drivers! And sorry that i never wrote back about the Elinor print - our internet disappeared and then life happened :)

Katrine said...

That is so cute, but also sad. And it reminds of an episode of "Rädda Joppa - död eller levande" that I once saw as a child. You know, Joppa always came back. Maybe Monki will too. Or maybe even a brother or another family member will suddenly turn up??

Pageviews from the past week